Kundtjänst

Här hittar du svaren på många av dina frågor. Tack vare att du får automatisk bokningshjälp i våra svar nedan eller via email, slipper du betala de traditionella resebyråernas höga bokningsavgifter och påslag.

Varför kan man inte ringa Doodle?
Svar: Vår tjänst är nätbaserad och det är en av orsakerna till att vi kan ha en aggresiv prispolitik så att du sparar pengar. Vår kundtjänst jobbar som vanligt, dock endast via webben. Om ditt ärende behöver telefonkontakt kommer vi att ringa upp dig.


Välj bland kategorierna nedan och klicka på den fråga som passar ditt ärende bäst. Alternativt kan du skriva valfritt ord eller fras i sökrutan och klicka på Sök.

Kontakta oss via e-mail

Fråga

Hur vet jag att bokningen gått igenom?

Svar

När Doodle tar emot din bokning och kortbetalning skickar vi dig en orderbekräftelse. Vi skickar bekräftelsen via e-post till den e-postadress du uppgav vid bokningstillfället. Därför är det väldigt viktigt att du uppger korrekt e-postadress. Se till att bekräftelsen med viktig information inte hamnar i skräpkorgen pga. eventuellt spamskydd.

Om du inte får ett sådant mail har din bokning inte nått fram till oss. Detta innebär att du bör gå in på Doodle och försöka boka resan på nytt.

På grund av flygbolagens höga krav på säkerhet är det väldigt viktigt att fylla i riktiga och exakt stavade för- och efternamn på alla resenärer i bokningen. Namnen måste överensstämma exakt med stavningen i resenärens pass.