Kundtjänst

Här hittar du svaren på många av dina frågor. Tack vare att du får automatisk bokningshjälp i våra svar nedan eller via email, slipper du betala de traditionella resebyråernas höga bokningsavgifter och påslag.

Varför kan man inte ringa Doodle?
Svar: Vår tjänst är nätbaserad och det är en av orsakerna till att vi kan ha en aggresiv prispolitik så att du sparar pengar. Vår kundtjänst jobbar som vanligt, dock endast via webben. Om ditt ärende behöver telefonkontakt kommer vi att ringa upp dig.


Välj bland kategorierna nedan och klicka på den fråga som passar ditt ärende bäst. Alternativt kan du skriva valfritt ord eller fras i sökrutan och klicka på Sök.

Kontakta oss via e-mail

Fråga

Hur bokar jag mitt hotellrum?

Svar

Vår bokningsprocess är mycket enkel. Välj eller skriv in önskad stad, skriv in datum för ankomst och avresa, och skriv in antal vuxna. Klicka på Sök tillgängligt hotell (för att bara söka efter hotell som har lediga rum), Sök semesterboende eller knappen Se alla hotell (alla hotell i en stad oberoende av lediga rum). Du kan också söka efter ett specifikt hotell i en stad.

En lista över semesterboenden kommer att visas på skärmen. Vill du har mer information klickar du på hotellets namn eller på länken Hotellinformation.

  • När rumstyp och priser visas på skärmen igen kan du välja det pris du önskar efter att ha läst informationen i mitten på skärmen, och därefter klicka på knappen Boka på skärmens högra sida.
  • När du valt önskad typ av rum kommer du till ett formulär för "Säker hotellbokning". Därefter ska du kontrollera "Bokningsinformationen" och fylla i de tomma textfälten i formuläret med "Gästinformation". Se till att ditt namn och din e-postadress är korrekt stavade.
  • När du har fyllt i all behövlig information klickar du på knappen "Skicka bokning".
  • Om ytterligare kontakt är nödvändig innan bokningen kan bekräftas kommer kundtjänsten att kontakta dig med e-post inom 24 timmar.