Kundtjänst

Här hittar du svaren på många av dina frågor. Tack vare att du får automatisk bokningshjälp i våra svar nedan eller via email, slipper du betala de traditionella resebyråernas höga bokningsavgifter och påslag.

Varför kan man inte ringa Doodle?
Svar: Vår tjänst är nätbaserad och det är en av orsakerna till att vi kan ha en aggresiv prispolitik så att du sparar pengar. Vår kundtjänst jobbar som vanligt, dock endast via webben. Om ditt ärende behöver telefonkontakt kommer vi att ringa upp dig.


Välj bland kategorierna nedan och klicka på den fråga som passar ditt ärende bäst. Alternativt kan du skriva valfritt ord eller fras i sökrutan och klicka på Sök.

Kontakta oss via e-mail

Fråga

Vilka flygtider gäller?

Svar

Alla angivna flygtider är preliminära, vilket även gäller de tider som medföljer bokningsbekräftelserna.

Flygtiderna och flightnummer kan ändras med kort varsel. Kontrollera färdhandlingarna noga före avresan. Vi rekommenderar att Ni kontaktar flygbolaget senast 72 timmar före hemresa för att "återbekräfta" Er biljett om ni reser utanför Europa. Detta gäller för såväl hemresa som för varje eventuell extrasträcka. Sker ingen återbekräftelse (reconfirmation) riskerar resenären att förlora sin plats samt gå miste om information om eventuella separata flygbiljetter om en flygförsening eller tidtabelländring inträffar. Även om en sådan resa bokats med gott om tid mellan flygen kan varken flygbolagen eller arrangören hållas ansvariga.

Meddelanden från kundtjänst på den personliga bokningssidan räknas som information inkluderad i färdhandlingar. Flygbiljetter är personliga och kan ej överlåtas.